bear gantung


kilat2..


don't copy

anak panah

Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Blue Pointer

welcome

KELIP2

Cari Blog Ini

dashboard

insta, fb

Instagram

bird twitter

kucing


Sabtu, 31 Disember 2011

Happy new year.........

Dengan kesempatan ini,aku ingin mengucapkan........

    S                                   
         E                        T
             L                         A                   B                     >  
                 A                         H                    A                     >
                     M                         U                    R                      >
                          A                          N                    U                       >  
                              T






Selamat tinggal 2011 dan selamat datang 2012 !!!!!!







Tak sangka esok dah 01/01/2012... huhuhu... cepat nya masa berlalu.. mesti banyak cabaran yang aku lalui sekita ingin menduduki SPm nie..... semoga aku dapat melaluinya dengan mudah... hari berganti hari,umur pun dah lanjut...... huhuu....

HAPPY NEW YEAR  !!!

Khamis, 29 Disember 2011

Santai dulu......^_^ xxxx (iii)

Enjin Boeing


Seorang pemuda yang baru pulang dari bandar ingin membohongi orang kampungnya bahawa dia adalah seorang juruterbang.
Suatu hari dia bertemu seorang tua yang ingin tahu mengenai kapal terbang.
Orang tua itu berkata: "Nak, tolong ceritakan apa kapal terbang boeing tu. Atuk dengar kapal terbang tu ada macam-macam nama. Boeing 747, 737, 707....apa ke benda tu?"  www.familiazam.com
Pemuda itu tersentak lalu mencari akal supaya tembelangnya tidak terbongkar dan lantas berkata: "Ah, mudah tu, tok. angka di tengah tu menunjukkan enjinnya.
"Maknanya, Boeing 747 ada empat enjin, Boeing 737 pula ada tiga enjin." Kata pemuda itu dengan megah kerana dapat mencari jawapan meyakinkan.
Orang tua itu termenung lama lalu berkata: "Kalau gitu nak, Kapal terbang baru Boeing 777 tu ada tujuh enjinlah ye?"
Pemuda itu mengelabah tetapi tetap mempertahankan jawapannya dan berkata: "Ya lah Boeing 777 tu, memang ada tujuh enjin."
Tiba tiba orang tua itu berkata: "Jadi Boeing 707 tu, tak ada enjinlah." www.familiazam.com
Wajah pemuda itu tiba-tiba merah padam dan terpaksa berkata: "Betullah tu Boeing 707 tak ada enjin."
Orang tua itu ketawa berdekah-dekah kerana telah mengetahui temberang pemuda itu.

Ya Rabbi...





Ya RABBI,jika cintaku untuk dia..
Tabahkan hatinya,
Teguhkan imannya,
Sucikan hatinya,
Lembutkan rindunya,


Ya Rabbi,jika hatiku kau ciptakan untuknya,
Penuhi hatinya dengan kasihmu,
Terangi langkahnya dengan nur-mu,
Bisikan kedamaian dalam kegelapan,
Temani dia dalam sunyi sebuah penantian,


Ya Rabbi,ku titipkan cintaku padamu untuknya..
Sampaikan rinduku pada rindunya,
Bimbinglah cintaku dan cintanya,
Satukan cintaku dan cintanya dalam cinta Mu,
Kami ingin syurga Mu dengan kasih sayang

Sungguh pun aku mencintai dirinya kerana Mu,Ya Allah..

Selasa, 27 Disember 2011

:>

Lesen dah dapat... Jiran bagi petang tadi.. hihi... tadi,aku start motor pergi nanding isi minyak... hahaha.. bajet ada lesen P,bawak adik.. hahaha... singgah kedai,macam2 beli.. hihi.. Ebat tak?? hihi..

Khamis, 22 Disember 2011

aku dah ada Lesen L !!

Assalamualaikum.....
Haiiii !! sebenarnya aku dah lama dah ambil ujian komputer...
nak tahu tak keputusan aku tuh??!! haaa... aku LULUS!!
keputusannya 46/50.. salah 4 je.. hehehe..
tapi sekarang aku tengah tunggu dapat lesen...
orang yang uruskan aku nie x telefon pun nak bagi lesen...
pape entah..

Selasa, 13 Disember 2011

Da pergi mandi sungai...

Assalamualaikum...

hari ni merupakan hari kami mandi sungai.. aku ada ajak member aku join sekali.. tapi,paham2 la cammana diaorang kan.. ada je alasan kalau tak nak pergi.. jadi,yang ikut,aku,akak aku yang baru habis SPM,adik aku yang perempuan,adik aku yang tingkatan 1 dan jiran aku(kawan kakak aku).. seperti yang sedia maklum,kitowang pergi mandi kat air terjun Sungai Tekali.. mula2 kitowang tak tahu jalan ank pergi sungai terjun tu kat mana.. kitorang main jalan je sampai kat hujung kampung. pastu tanya kat sowang mak cik nie..tapi mak cik tu cakap,tak ada air terjun kat sungai tekali nie.. kat Sungai Gabai ada lah.. mak cik tu cakap.. aku cam nak tergelak je.. hahaha.. aku pun cakap lah.. mak cik,kat sini ada air terjun.. haha.. dah tu,kitowang pun gerak la memecut nak pergi tempat paling hujung sekali.. last2,kitowang patah balik.. pastu kitowang pergi rumah kawan adik perempuan aku tu.. haha.. budak tu cakap jauh.. ape lagi,,aku bawa budak tu sekali pergi air terjun tu.. haha.. sebelum sampai kat air terjun,perghhh.. memang mencabar gileee.. cam nak pergi jungle tracking lak.. mana tak nye,,,,,naik bukit 80 darjah... kalu rata tak pe lah jugak.. nie tidak... jalan tunggang langgang.. tayar motor boleh meletop kalau cam tu... bukan tayar je,,sekali2 denagn motor tu boleh meletopsebab enjin panas nak naik bukit.. nasib baik masing2 punye motor tahan lasak... motor original la katekan... haha.. time naik buit,akak aku baru perasan yang beg baju member dia tercicir.. akak aku dengan member dia pun patah balik turun bukit..tapi jalan kaki la sebab nanti susah lak nak naik lagi.... time 2,motor dah berasap.. haha.. rehat la kejap sementara tunggu akak aku denganmember dia ambil beg...pastu,aku pun naik gerak la dulu naik bukit lagi..... pastu sampai la kat jalan raya dan masuk lagi 1 lorong nie.. Adoooiiiyaiii... jalan pun sama je macam jalan tadi.. nie kena naik bukit curam lak... pastu naik lagi bukit.. tetiba aku jumpa sorang pak cik nie.. mungkin dia tukang kebun kat situ.. sebab situ ada kebun... pak cik tu pun cakap jangan bawa motor laju2..banyak batu situ... aku pun senyum dan cakap terima kasih... pastu teruskan perjalanan...hahaha.. DAN akhirnya sampai........... akak aku dengan member dia dan adik aku yang form1 tu dalam perjalanan.... aku pun nak tengok henset... tak ada henset kat aku... time 2 aku letak dalam bakul motor sebab akak aku asyik tepon je... aku baru perasan henset aku hilang... aku tinggalkan adik aperempuan aku dengan kawan dia dekat  air terju tu... aku pun turun balik jalan kaki... nak miskol tapi henset akak aku dekat akak aku... aku jalan kaki sampai dekat akak aku.. aku pinjam henset dia pastu call nombor aku.. langsung tak ada bunyi nada henset aku.... huhuhu... pastu aku patah balik pergi kat air terjun tu..... dah sampai air terjun,akak aku semua seronok mandi air terjun.. aku lak sedih mandi air mata....huhu.. time tu mood aku terjun dengan air terjun... hilang...hancur berkecai.... huwahuwahuwa.. dah lama2 sikit,tetiba datang la seorang pak cik nie yang aku jumpa tadi.. dalam tangannya menggenggam sesuatu iaitu henset aku.. hahahaha... pastu dia bagi henset aku tu.. aku pun cakap la terima kasih.... hahaha.. mood aku pun datang kembali...:) hahaha.. dah lama tu, akak sulung,adik bongsu dan ibu aku datang pulak... mereka lalu jalan raya... pastu ikut lorong.... turun bukit,naik bukit.. tu je... sebelum ibu sampai,kitowng dah bakar kayu.. tunggu jadi bara je... nak bakar ayam.. hihihi... makan reramai.... SYOK!!!

Jumaat, 9 Disember 2011

Rancangan best !!!!

Nie rancangan menggila akak aku..
akak aku ajak pergi mandi sungai kat tekali.......
akak aku entah tetibe menggile nak pergi mandi kat sana...
mane tak nye,dia kan dah abis exam..
best la nak pergi mana2...
tapi,tak penah2 lagi mandi sana...tetibe lak..
pastu akak aku rancang agy nak bakar ayam kat sana.
aku lak kena ajak kawan aku..
perrgghh.....
mesti best... spe2 yang nak join jugak,,jom la kite konvo pergi sana same2 eh....
hari isnin nie sebab akak aku tak sabar2 pergi sana.
akak aku menggila!!

Isnin, 5 Disember 2011

huuumm...:(

Aku demam... demam semalam tak sembuh2...... aku menanti kesembuhan diri aku..... di tambahkan lagi stress yang tak pernah henti2.. macam mana aku nak sembuh?? aku demam.. tak ada yang ambil peduli... orang lain demam ada ubat... tapi aku?? tak ada...... aku tak pandai cari ubat time aku demam.. tak ada sape2 yang tahu betapa aku demamnya sekarang..... aku demam diiringi kesunyian dari semalam.. apatah lagi hari nie.. demam semakin parah.. badan aku panas sangat dari semalam.. pening lak tu...... sepatutnya semalam aku kena ambil ujian lesen L.. tapi,aku demam.. Hari ini pun sama... mungkin esok aku akan ambil ujian tu jika aku ada semangat untuk sihat semula.......... perrgghhh.. jiwang siot aku.

Sabtu, 3 Disember 2011

Jangan lepaskan aku.....

Jika kamu memancing ikan….
setelah ikan itu terlekat dimata kail hendaklah kamu mengambil terus ikan itu….
janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja….
kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kail mu dan
mungkin akan menderita selagi ia masih hidup.
Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang…
setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya….
janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja….
kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat
melupakan segalanya selagi dia mengingatimu….