bear gantung


kilat2..


don't copy

anak panah

Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Blue Pointer

welcome

KELIP2

Cari Blog Ini

dashboard

insta, fb

Instagram

bird twitter

kucing


Selasa, 13 Disember 2011

Da pergi mandi sungai...

Assalamualaikum...

hari ni merupakan hari kami mandi sungai.. aku ada ajak member aku join sekali.. tapi,paham2 la cammana diaorang kan.. ada je alasan kalau tak nak pergi.. jadi,yang ikut,aku,akak aku yang baru habis SPM,adik aku yang perempuan,adik aku yang tingkatan 1 dan jiran aku(kawan kakak aku).. seperti yang sedia maklum,kitowang pergi mandi kat air terjun Sungai Tekali.. mula2 kitowang tak tahu jalan ank pergi sungai terjun tu kat mana.. kitorang main jalan je sampai kat hujung kampung. pastu tanya kat sowang mak cik nie..tapi mak cik tu cakap,tak ada air terjun kat sungai tekali nie.. kat Sungai Gabai ada lah.. mak cik tu cakap.. aku cam nak tergelak je.. hahaha.. aku pun cakap lah.. mak cik,kat sini ada air terjun.. haha.. dah tu,kitowang pun gerak la memecut nak pergi tempat paling hujung sekali.. last2,kitowang patah balik.. pastu kitowang pergi rumah kawan adik perempuan aku tu.. haha.. budak tu cakap jauh.. ape lagi,,aku bawa budak tu sekali pergi air terjun tu.. haha.. sebelum sampai kat air terjun,perghhh.. memang mencabar gileee.. cam nak pergi jungle tracking lak.. mana tak nye,,,,,naik bukit 80 darjah... kalu rata tak pe lah jugak.. nie tidak... jalan tunggang langgang.. tayar motor boleh meletop kalau cam tu... bukan tayar je,,sekali2 denagn motor tu boleh meletopsebab enjin panas nak naik bukit.. nasib baik masing2 punye motor tahan lasak... motor original la katekan... haha.. time naik buit,akak aku baru perasan yang beg baju member dia tercicir.. akak aku dengan member dia pun patah balik turun bukit..tapi jalan kaki la sebab nanti susah lak nak naik lagi.... time 2,motor dah berasap.. haha.. rehat la kejap sementara tunggu akak aku denganmember dia ambil beg...pastu,aku pun naik gerak la dulu naik bukit lagi..... pastu sampai la kat jalan raya dan masuk lagi 1 lorong nie.. Adoooiiiyaiii... jalan pun sama je macam jalan tadi.. nie kena naik bukit curam lak... pastu naik lagi bukit.. tetiba aku jumpa sorang pak cik nie.. mungkin dia tukang kebun kat situ.. sebab situ ada kebun... pak cik tu pun cakap jangan bawa motor laju2..banyak batu situ... aku pun senyum dan cakap terima kasih... pastu teruskan perjalanan...hahaha.. DAN akhirnya sampai........... akak aku dengan member dia dan adik aku yang form1 tu dalam perjalanan.... aku pun nak tengok henset... tak ada henset kat aku... time 2 aku letak dalam bakul motor sebab akak aku asyik tepon je... aku baru perasan henset aku hilang... aku tinggalkan adik aperempuan aku dengan kawan dia dekat  air terju tu... aku pun turun balik jalan kaki... nak miskol tapi henset akak aku dekat akak aku... aku jalan kaki sampai dekat akak aku.. aku pinjam henset dia pastu call nombor aku.. langsung tak ada bunyi nada henset aku.... huhuhu... pastu aku patah balik pergi kat air terjun tu..... dah sampai air terjun,akak aku semua seronok mandi air terjun.. aku lak sedih mandi air mata....huhu.. time tu mood aku terjun dengan air terjun... hilang...hancur berkecai.... huwahuwahuwa.. dah lama2 sikit,tetiba datang la seorang pak cik nie yang aku jumpa tadi.. dalam tangannya menggenggam sesuatu iaitu henset aku.. hahahaha... pastu dia bagi henset aku tu.. aku pun cakap la terima kasih.... hahaha.. mood aku pun datang kembali...:) hahaha.. dah lama tu, akak sulung,adik bongsu dan ibu aku datang pulak... mereka lalu jalan raya... pastu ikut lorong.... turun bukit,naik bukit.. tu je... sebelum ibu sampai,kitowng dah bakar kayu.. tunggu jadi bara je... nak bakar ayam.. hihihi... makan reramai.... SYOK!!!

0 comments:

Catat Ulasan