bear gantung


kilat2..


don't copy

anak panah

Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Blue Pointer

welcome

KELIP2

Cari Blog Ini

dashboard

insta, fb

Instagram

bird twitter

kucing


Isnin, 10 Oktober 2011

Pengenalan time kanank2... :)


Dulu,,,masa aku berumur 1-11 tahun,fikiran aku masih tidak matang.. macam budak2.. aku tak tau apa erti dunia.. aku tak tahu apa2 pun.. cinta?? kapel?? pergh... langsung tak tahu.. tak pernah dengar sama sekali perktaan 'cinta' dan sudah tentu tak tahu bagaimana rasanye cinta.. macam tinggal kat hutan.. memang layak aq kena ejek HUTAN dengan member2 aq.. hiihi.. bagi aku zaman kanak2 lah yg paling best bagi aku.. fikiran aku masih suci,berseri,bersih,clean n clear,masih cetek dan x tau apa2..hihi.. time kecik2,hati tak pernah terluka,tak pernah dikecewakan,tak pernah ad perasaan cemburu..eemm.. time kecik2,sering bergantung kpd ibu dn ayh kalau nk sesuatu.. banyak yg kite nak akan dapat.. tp tak semue lah.. hihi.. time kecik2 jugak,kita sentiasa b'sronok b'sama kawan2 sejiran,sekelas,sesekolah.. best gile time 2.. kat taman aku setiap hari main same2 dengan jiran2..

Time kenduri rumah Hidayah

 teringat pula masa kenduri kahwin rumah jiran aku,Hidayah. kakak dia kahwin. dekat sebelah rumah dia ada rumah kosong. dan disebabkan rumah dia tak cukup ruang,keluarga dia pun tumpang la barang2 yang tak nak guna letak kat rumah kosong tu.. permulaan kenduri tu,masing2 makan.. ada yang tolong2.. kitorang ni yang da tak ada keje nie pun lepak la kat dalam rumah kosong tu.. jiran2 berdekatan masing2 ada.. borak cerita hantu la.. esshh.. macam2 la... haha.. dah la bersepah2.. yang aku ingat,,,kakak aku,yem.amirul,mira,aku,hidayah,,,,dan lupa la siapa lagi... ramai la jugak..hehe...


Time main2 masak meggi

haaaa.. nie. cerita yang paling aku tak boleh di lupakan. kalau aku cerita je kat kakak aku mesti dia ingat dan ketawa. hihihhi.. mesti la.. kisah time kanak2.. bodoh2 je.. hehe.. Aku,kakak aku,Hidayah,Amirul,Mira(ada kot..lupe.).. kitorang rancang masak maggi..bukan guna gas.bukan guna arang(sebab time tu tak tau guna arang)...tp kitorang guna surat khabar lama.. bertempat di sebelah rumah aku sebab sebelah rumah aku dulu rumah sewa dan time tu tak ada penyewa lagi.. di sebabkan amirul nie anak tokey kedai,dia kena bawa maggi..dengan terpaksanya,amirul curi maggi dekat kedai bapak dia(nakal)..hihi.. budak2 tahu apa..jangan komen.......aku pulak terpaksa angkut batu bata,cangkul,surat khabar sebab rumah aku dekat je.. yang lain lak aku dah lupa.. dan mula lah perancangan untuk dilaksanakan..lubang digali.. surat khabar di nyalakan api di letkkan dekat lubang tu....batu-bata di susun sebelah kanan dan kiri lubang.. asap kepul2 mula ke awan.. periuk yang da diisi air dan maggi diletakkan di atas batu-bata tu.. surat khabar silih berganti.... tak habis meniup tak bagi api padam la kononnya..masing kehitaman dek asap..air pun menggelegak menandakan da masak.. siapa pandai,teke la apa da jadi ngan maggi tu...nak tau??? hihihi... ada habuk2 hitam(sebab tak habis2 tiup je sampai surat khabar yg da terbakar terbang masuk dalam maggi... hehehehe..) tp kitorang buang dan.............makan... hiihi.. kalau tak,membazir laa.. 6 bungkus tu.. huhuhu.....  TP,,skunk,,dowg semua buat macam tak kenal aku.. masing2 buat hal masing2.. huhu.. heemm.. 


Mula like

Dan akhirnya apabila aku b'umur 10 tahun, aku meminati seorang budak baru yg baru masuk.. dia ditempatkan kat kelas aku.. entah macam mana pulak boleh minat.. terok benor... time 2 bodoh2 je.. biase lah.. budak kecik lagi..hahaha.. lawak btoi kalau di ingatkan lagi.. hahaha.. sekarang budak yg aku minat tu masih b'sekolah dengan aku lagi.. tapi langsung tak ada perasaan lagi kat dia.. haha.. rasa macam tak kenal pun ada.. hahaha.. tapi,, sekarang tak macam dulu.. segala-galanya berubah dalam sekelib mata..huhuhu.. dulu,,time melangkah ke alam remaje,aku tak pernah ucpkan selamat tinggal.. sekarang aku nak ucapkan................... SELAMAT TINGGAL ZAMAN KANAK-KANAK...;(

0 comments:

Catat Ulasan